Carpaccio z cukinii

Carpaccio w wersji wege stało się ostatnimi czasy bardzo popularne. To taka współczesna zmieniona wersja tradycyjnego mięsnego carpaccio, lecz bez mięsa. I tak powstają wersje z rozmaitych warzyw cienko posiekanych, skropionych oliwą, sokiem z cytrusów, posypanych serami, np. parmezanem, bursztynem, serem kozim czy wędzonym, a nawet twarogiem. Do tego wszelakie dodatki jak orzechy, pesto, świeże liście rukoli lub bazylii, posiekana chili lub karczochy, nawet tarte migdały czy suszone owoce. Każda wariacja smaczna, wyjątkowa. Tak więc, carpaccio niejedno ma imię! Dziś z cukinii z dodatkiem parmezanu i papryki. Delikatny, prosty winegret i świeżo zmielony pieprz dopełnia wszystko. Polecam na co dzień, wyjątkowe okazje, do grilla czy na śniadanie.

SKŁADNIKI:

  • 1 cukinia
  • 1/3 czerwonej papryki
  • posiekana natka pietruszki
  • tarty parmezan
  • kilka łyżek oliwy plus sok z połowy cytryny lub pomarańczy
  • świeżo zmielony pieprz

PRZYGOTOWANIE:

Cukinię myję, odcinam końce a resztę warzywa siekam cienko nożem w plasterki.

Układam na talerzu. Paprykę siekam drobno w kostkę. Posypuję carpaccio.

W miseczce mieszam kilka łyżek oliwy i sok z połowy cytryny, polewam cukinię. Posypuję tartym parmezanem i świeżo zmielonym pieprzem. Całość dekoruję posiekaną natką.

Moje rady: możecie do winegretu dodać posiekany ząbek czosnku lub bezpośrednio posypać nim danie. Winegret miodowy, ziołowy lub musztardowy także wzbogaci smak dania. Carpaccio z cukinii można przygotować także z posiekaną cebulką, szczypiorem lub chili, posypać tartymi orzechami. Będzie smacznie! 😉

SMACZNEGO 😉

Dziękuję za odwiedziny i komentowanie przepisów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.