Hummus z tahini, chili i ziarnami dyni

Pyszna i aromatyczna pasta z cieciorki z dodatkiem tahini, czyli masła sezamowego.

Świetny dodatek do chlebowych grissini, czy innych przekąsek chlebowych. Polecam na śniadanie czy kolację, posmarujcie nią pieczywo a sami przekonacie się jaka jest pyszna. Smakuje z dodatkiem pomidora lub ogórka, świeżego koperku lub natki pietruszki.

Składniki:

  • 1 puszka ciecierzycy (odsączcie ją) lub suche ziarna ciecierzycy
  • 3,5 łyżki oliwy z oliwek
  • 3 średnie ząbki czosnku
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 3 łyżki pasty tahini (możecie kupić gotową, choć dość trudno ją dostać, najlepiej w większych marketach; lub przyrządzić ją samemu
  • przyprawy:
  • sól, papryka słodka, chili, kmin rzymski – wedle uznania
  • 1 – 1,5 łyżki pokruszonych w dłoni pestek dyni (jeśli nie przepadacie nie musicie ich dodawać)

Jak zrobić?

Hummus z ciecierzycy w puszce lub słoiku przygotujemy szybciej. Jeśli jednak chcecie możecie kupić suche ziarna ciecierzycy, które moczcie dobę w wodzie, następnie przepłuczcie je i gotujcie do godziny czasu do miękkości. Należy pamiętać, że ciecierzyca w zalewie nie traci wartości odżywczych, dlatego możemy sobie pozwolić na krótszą drogę przygotowania naszego hummusa.

Odsączcie ciecierzycę z wody (nie wylewajcie jej, może się w razie czego przydać gdy pasta będzie zbyt gęsta).

Następnie zmiksujcie ją z dodatkiem pasty tahini, oliwą, sokiem z cytryny, czosnkiem i przyprawami. Jeśli pasta jest zbyt gęsta, dodajcie trochę wody z zalewy, w której była ciecierzyca. Na końcu wrzućcie ziarna dyni.

Moja rada: Ziarna dyni możecie zastąpić zmielonymi orzechami laskowymi, lub nie dodawać nic.

Hummus swój kolor zawdzięcza między innymi dodaniu papryki słodkiej i chili.

Dziękuję za odwiedziny i komentowanie przepisów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.