Jajko na miękko – dwa sposoby na ugotowanie

Najzdrowsza forma jajka, dość często sięgamy po nie na śniadanie lub kolację. Z pieczywem z masłem z plastrami pomidora z cebulką lub grubym szczypiorem, czy z chrupiącym tostem smakują po prostu rewelacyjnie. 

Zawierają dużo dobrego cholesterolu. Warto po nie sięgać w każdym wieku. Mój Teść niezmiennie od lat zajada właśnie jajko na miękko codziennie na śniadanie. Ma rację! 😊

Co do jajek to pamiętajmy, że jajka tzw. trójki czy jedynki mają takie same wartości odżywcze, więc kupujemy je m.in. w zależności od zasobności portfela, chęci czy przekonań.

W zależności jakie wybierzecie dziś jajko na miękko, zdrowe, pyszne śniadanie, które często gości na naszym porannym stole. SMACZNEGO! 😉

Jak je przygotować?

Sposób 1

  • Należy najpierw upewnić się, że skorupka jajek nie jest pęknięta, jajka umyć.
  • Następnie do rondelka wlać zimną wodę, dodać dużą szczyptę soli i używając łyżki, włożyć jajka go rondelka.
  • Od momentu, aż woda zacznie się gotować, jajko potrzebuje 3–4 minut.

Sposób 2

  • Należy najpierw upewnić się, że skorupka jajek nie jest pęknięta, jajka umyć i za pomocą specjalnego urządzenia przebić w nich małą dziurkę.
  • Następnie do rondelka wlać ciepłą wodę, dodać dużą szczyptę soli i zagotować.
  • Na wrzącą wodę wrzucać łyżką jajka i gotować na średnim ogniu przez 4 min. 20 sek.

5 odpowiedzi do “Jajko na miękko – dwa sposoby na ugotowanie”

        1. Oo tak!:* pieczone pączki z Twojego bloga, bo zabrać się za nie nie mogę choć w myślach zjadłam ich cały stos😉

Odpowiedz na „Olga S.Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.