Koktajl owocowy ze spiruliną i orzechami włoskimi

Zielono mi! 🙂 czyli zdrowy początek dnia. Polecam na drugie śniadanie czy przekąskę w ciągu dnia, szczególnie po wysiłku, gdyż spirulina jest jednym z najlepszych źródeł białka.

Dodatki tak naprawdę dowolne, każdy zmiksowany owoc i w ulubionych proporcjach będzie pyszny i zdrowy w takim zielonym koktajlu.

O właściwościach zdrowotnych spiruliny – niebiesko-zielonej algi możecie poczytać w Internecie, stron mówiących o niej jest coraz więcej. Kiedy o niej usłyszałam w jednym z programów kulinarnych od razu zaczęłam o niej czytać, potem smakować w domu i dodawać do owocowo-warzywnych koktajli. Bogata w składniki odżywcze, zawiera bardzo dużo białka, pomaga kontrolować nadciśnienie krwi i poziom cholesterolu, działa przeciwzapalnie, dodaje energii…., tak można bez końca.

Warto dodać ją do naszego menu.

Składniki:

  • 2 dojrzałe banany
  • 2 jabłka
  • 2 kiwi
  • łyżeczka zmielonych orzechów włoskich
  • mniejsza garść suszonej żurawiny
  • łyżka spiruliny (sproszkowane algi)
  • szczypta kardamonu
  • 3/4 szklanki wody niegazowanej

Przygotowanie koktajlu:

Zblenduj wszystkie powyższe składniki na gładką masę. W zależności jaką konsystencję lubisz dolej wody lub nie.

My czasem lubimy tę gęściejszą wersję z małą ilością wody, którą zjadamy łyżkami jako nasz zdrowy i syty deser z dodatkiem pieczonego jabłka i cynamonem.

Na zdrowie! 🙂

Dziękuję za odwiedziny i komentowanie przepisów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.