Musli z suszonymi owocami i nasionami chia

Pożywne i smaczne śniadanie. Dzięki dodaniu musli z różnych płatków zbożowych i suszonych owoców, a także nasion chia (szałwii hiszpańskiej), nasza porcja śniadania jest zdrowa i syta.

Nasiona chia pęcznieją, dając uczucie sytości, nawilżają skórę pomagając zatrzymywać wodę w tkankach. Do tego mają korzystne kwasy tłuszczowe z grupy omega, sporo witamin i minerałów. Warto je jeść, robić puddingi, dodawać – tak jak ja dziś – do porannych owsianek. Z powodzeniem nasiona chia można zastąpić tańszym polskim siemieniem lnianym – mają podobne właściwości odżywcze.

Moja rada: jeśli w pobliżu nie znajdziecie chia, spokojnie, zastąpcie je pysznymi i zdrowymi nasionami lnu.

Możecie do takiego śniadania dodać dodatkowo suszone owoce lub świeże, świetnie sprawdzą się banany, kiwi, melon, pieczone jabłka, itp.

Na zdrowie! Miłego dnia!:)

Składniki:

  • szklanka mleka
  • 2 łyżeczki chia
  • 2 łyżki musli – użyłam musli bez dodatku cukru z owocami polskiej firmy Sante (płatki zbożowe mix: owsiane, jęczmienne, orkiszowe z suszonymi owocami: daktyle, figi, rodzynki, śliwka, brzoskwinia)
  • dodatkowo suszona żurawina do posypania i wzbogacenia smaku

Przygotowanie:

Mały garnuszek polewam zimną wodą, dzięki czemu mleko nie przypali się. Wlewam szklankę mleka, chia i musli, lekko podgrzewam. Chia napęcznieją.

Wlewam do miseczki, dodaję żurawinę, smacznego 🙂

Dziękuję za odwiedziny i komentowanie przepisów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.