OMLET Z KIEŁBASĄ I SEREM

Omlet z dodatkami na śniadanie to świetny wybór na ciepłe, proste i smaczne śniadanie dla całej rodziny. Omlet przygotujesz przez cały rok, z łatwo dostępnych składników. Przepis na omlet bez mleka, mąki, ubijania białek. Możecie przygotować go z wszelakimi warzywami, na słodko, na ostro lub z mięsem, np. wędliną, parówkami, chorizo. Omlet można podać z dodatkiem ketchupu lub sosu pomidorowego, posypany dodatkowo posiekanym szczypiorem lub koprem.

SKŁADNIKI:

  • 3 jajka
  • 2 plastry żółtego sera
  • 1/3 szklanki pokrojonej w kostkę kiełbasy
  • 2 łyżki posiekanego grubego szczypioru
  • sól i pieprz
  • mała płaska łyżeczka masła
  • dodatkowo do podania: ketchup i posiekany szczypior

PRZYGOTOWANIE:

Ser kroję na małe kawałki. W misce roztrzepuję 3 jajka, solę i pieprzę.

Na patelni rozgrzewam masło, uważając by się nie przypalilo.

Wrzucam jajka, na nie rozkładam równomiernie wszystkie posiekane składniki, tj. kiełbasę, szczypior i ser, smażę na średnim ogniu do momentu aż zobaczę “ścięte” brzegi. Wtedy przekładam delikatnie omlet na drugą stronę (robię to szeroką łopatką).
Można przełożyć omlet w inny sposób: przykładając do patelni płaski talerz i szybko odwrócić patelnię, tak by omlet spadł na talerz, przekręcić talerz z omletem i zsunąć go ostrożnie z powrotem na patelnię.

Smażę jeszcze chwilę. Podaję od razu. Posypuję dodatkowo posiekanym szczypiorem.

Smacznego 😉

Dodaj komentarz.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.