Sałata maślana z pomidorkami

Sałata maślana jak wiele innych, np. roszponka, lollo, rukola, lodowa, rzymska czy radicchio nie tylko pięknie wyglądają w różnych sałatkach, zdobią dania, ale przede wszystkim są super zdrowe. Sałatę znają wszyscy. Włosi jedzą ją dla urody, Amerykanie dla zdrowia.

Jak czytałam w niejednym poradniku właściwości sałaty pozwalają wzmocnić system nerwowy, poprawiają trawienie i odkwaszają. Sałata dostarcza  kwasu foliowego, witaminy z grupy B, E, C, potasu, żelaza, manganu, magnezy, kwasów organicznych. Zatem do smacznego dzieła! Robimy lekką zdrową i szybka sałatkę. Można ją podać samą do pieczywa, do tostów, czy do obiadu do jakiegoś mięska.

Składniki:

  • główka sałaty maślanej
  • 3 pomidorki koktajlowe pokrojone w plasterki
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki kefiru naturalnego
  • 1 cukinia
  • 4-5 pieczarek
  • oliwa z oliwek + łyżeczka masła
  • sól, pieprz, lubczyk wg uznania

Przygotowanie:

Sałatę myjemy, suszymy liście. Cukinię kroimy wzdłuż, następnie w plasterki (powstają jakby półksiężyce), pieczarki kroimy w plasterki. W rondelku rozgrzewamy 2 łyżki oliwy z oliwek, wrzucamy cukinię i pieczarki, przyprawiamy lubczykiem do smaku. Podsmażamy do miękkości cukinię i pieczarki około 12 minut na średnim ogniu mieszając często. Około minuty przed końcem dodajemy łyżeczkę masła, mieszamy.

Następnie studzimy, aby gorących warzyw nie wrzucić do sałaty. Jak będą lekko ciepłe można wrzucać.

W głębszej misce układamy porwaną na kawałki sałatę, polewamy jogurtem i kefirem, dodajemy pokrojone w plastry pomidorki, następnie dodajemy warzywa z rondelka, przyprawiamy.

Smacznego! 🙂

Dziękuję za odwiedziny i komentowanie przepisów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.