Sałatka z grillowanym kurczakiem, fetą i pomidorami

Sałatka fit, zdrowa, pożywna, wręcz pozorom sycąca. U mnie sprawdza się o każdej porze dnia, dla każdego członka rodziny, nikt nie wybrzydza, bo jak smakuje i wygląda! Prostota i smak podkreślam zawsze. To mam:-) raczej mamy, bo zajadamy wszyscy z radością. Taka sałatka to fajny lunch box do pracy, na piknik czy dłuższą podróż. Kiedy coś znów wymyślę i dbam o linię zajadam samą, gdy odpuszczam i jem “normalnie”:) podaję z ziołowym grzankami z dodatkiem parmezanu lub maślano-czosnkowymi, pycha! Zawsze znika. Dodatek grillowanych cząstek piersi kurczaka, fajnie ziołowych, soczystych i sera feta to coś co w sałatkach szybkich uwielbiam. Gotową sałatkę można posypać tartym parmezanem, dodać suszone pomidory. Sałatka zyska dodatkowy smak. Dopełnieniem jest sos jogurtowo-czosnkowy, świeżo posiekany koperek i szczypiorek. Aromaty jak nic wspaniałe:-) Sałatka pyszna i już! Zamiast sosu jogurtowego można dać winegret miodowo-musztardowy lub skropić sałatkę oliwą. Jest tak świeżo i letnio, dla tych na diecie lub nie 😉 polecam!

SKŁADNIKI:

  • 1 podwójna pierś kurczaka
  • 1/2 główki sałaty lodowej, posiekanej na niewielkie kawałki
  • 1 duży pomidor posiekany na talarki półksiężyce
  • 1/2 dużego zielonego ogórka posiekanego na talarki półksiężyce
  • 1/2 czerwonej papryki posiekanej w kostkę lub cienkie paseczki
  • posiekana feta
  • 1 czerwona cebula pokrojona na półksiężyce
  • garść czarnych oliwek
  • koperek i szczypiorek posiekany do posypania
  • świeżo zmielony pieprz
  • słodka i ostra papryka mielona, kolendra, oregano, zioła prowansalskie, lubczyk
  • sok z cytryny i olej
  • sos jogurtowo-czosnkowy z ziołami (przepis poniżej) lub winegret do polania

PRZYGOTOWANIE:

Piersi kurczaka umyj, osusz, posiekaj w niewielkie paski. Dopraw przyprawami, polej niewielką ilością oleju i sokiem z 1 cytryny, odstaw na kilka godzin do lodówki.

Po tym czasie przesmaż krótko z obu stron na niedużej ilości oleju, wystudź.

Na talerzach układaj sałatę i warzywa, dodaj fetę i krążki cebuli. Posyp koperkiem i szczypiorkiem. Polej oliwą jeśli chcesz.

Sos jogurtowo-czosnkowy przygotujesz w prosty sposób: wymieszaj 1/2 szklanki jogurtu z 2 lub 3 ząbkami czosnku, dodaj bazylię suszoną, oregano i zioła prowansalskie. Dopraw solą i pieprzem. Podaj w małej miseczce obok salatki. Maczaj w nim kawałki kurczaka. Możesz zamiast takiego sosu polać sałatkę oliwą i skropić sokiem z cytryny.

Smacznego 🙂

Ps: Ilość składników możecie dowolnie modyfikować, także co do ilości. Zamiast sałaty lodowej można użyć sałaty pekińskiej, rukoli, praktycznie dowolnej innej lub gotowego mixu sałat. Pozdrawiam! 😊

 

Dziękuję za odwiedziny i komentowanie przepisów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.