SAŁATKA Z GRILLOWANYM KURCZAKIEM, FETĄ I POMIDORAMI

Sałatka fit, zdrowa, pożywna, wręcz pozorom sycąca. U mnie sprawdza się o każdej porze dnia, dla każdego członka rodziny, nikt nie wybrzydza, bo jak smakuje i wygląda! Prostota i smak podkreślam zawsze. To mam:-) raczej mamy, bo zajadamy wszyscy z radością. Taka sałatka to fajny lunch box do pracy, na piknik czy dłuższą podróż. Kiedy coś znów wymyślę i dbam o linię zajadam samą, gdy odpuszczam i jem “normalnie”:) podaję z ziołowym grzankami z dodatkiem parmezanu lub maślano-czosnkowymi, pycha! Zawsze znika. Dodatek grillowanych cząstek piersi kurczaka, fajnie ziołowych, soczystych i sera feta to coś co w sałatkach szybkich uwielbiam. Gotową sałatkę można posypać tartym parmezanem, dodać suszone pomidory. Sałatka zyska dodatkowy smak. Dopełnieniem jest sos jogurtowo-czosnkowy, świeżo posiekany koperek i szczypiorek. Aromaty jak nic wspaniałe:-) Sałatka pyszna i już! Zamiast sosu jogurtowego można dać winegret miodowo-musztardowy lub skropić sałatkę oliwą. Jest tak świeżo i letnio, dla tych na diecie lub nie 😉 polecam!

SKŁADNIKI:

  • 1 podwójna pierś kurczaka
  • 1/2 główki sałaty lodowej, posiekanej na niewielkie kawałki
  • 1 duży pomidor posiekany na talarki półksiężyce
  • 1/2 dużego zielonego ogórka posiekanego na talarki półksiężyce
  • 1/2 czerwonej papryki posiekanej w kostkę lub cienkie paseczki
  • posiekana feta
  • 1 czerwona cebula pokrojona na półksiężyce
  • garść czarnych oliwek
  • koperek i szczypiorek posiekany do posypania
  • świeżo zmielony pieprz
  • słodka i ostra papryka mielona, kolendra, oregano, zioła prowansalskie, lubczyk
  • sok z cytryny i olej
  • sos jogurtowo-czosnkowy z ziołami (przepis poniżej) lub winegret do polania

PRZYGOTOWANIE:

Piersi kurczaka umyj, osusz, posiekaj w niewielkie paski. Dopraw przyprawami, polej niewielką ilością oleju i sokiem z 1 cytryny, odstaw na kilka godzin do lodówki.

Po tym czasie przesmaż krótko z obu stron na niedużej ilości oleju, wystudź.

Na talerzach układaj sałatę i warzywa, dodaj fetę i krążki cebuli. Posyp koperkiem i szczypiorkiem. Polej oliwą jeśli chcesz.

Sos jogurtowo-czosnkowy przygotujesz w prosty sposób: wymieszaj 1/2 szklanki jogurtu z 2 lub 3 ząbkami czosnku, dodaj bazylię suszoną, oregano i zioła prowansalskie. Dopraw solą i pieprzem. Podaj w małej miseczce obok salatki. Maczaj w nim kawałki kurczaka. Możesz zamiast takiego sosu polać sałatkę oliwą i skropić sokiem z cytryny.

Smacznego 🙂

Ps: Ilość składników możecie dowolnie modyfikować, także co do ilości. Zamiast sałaty lodowej można użyć sałaty pekińskiej, rukoli, praktycznie dowolnej innej lub gotowego mixu sałat.

Dodaj komentarz.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.