Smoothie z selera naciowego i gruszki

Smoothie z selera naciowego i gruszki – bogactwo zdrowia!

Seler dostarcza nie tylko witamin, to idealne warzywo na odchudzanie (przyspiesza metabolizm) i oczyszczanie! Tak tak. Wśród warzyw odnośnie kalorii seler wiedzie prym – ma mało kalorii (w 10 dag bulwy selera jest zaledwie 7 kalorii, a w naci jeszcze mniej, 4-5 kcal).

Korzeń selera dodaje smaku zupie i może zastąpić sól. Seler naciowy świetnie sprawdza się jako składnik różnego rodzaju sałatek, np. z ananasem, kurczakiem i kukurydzą.

Właściwości lecznicze? m.in.: odtruwa, pomaga leczyć stawy, nadciśnienie, zapobiega nowotworom, obniża wysokie ciśnienie krwi . Nawadnia – seler składa się około 95% z wody, może odgrywać kluczową rolę w zapobieganiu odwodnieniu organizmu. Poczytajcie więcej na temat selera, naprawdę warto!

Kombinujcie z nim – dodawajcie do niego różne kompozycje warzyw lub owoców, np.: jabłka, kiwi, pomarańcze – wedle upodobań. Nie pożałujecie!

Składniki:

  • 3 łodygi selera naciowego
  • 1 gruszka
  • łyżka soku z cytryny
  • szklanka wody

Sposób przygotowania:

1. Łodygi selera naciowego dokładnie myjemy i obieramy delikatnie z włókien. Następnie kroimy go na mniejsze kawałki. Podobnie postępujemy z gruszką – myjemy, obieramy i kroimy w kosteczkę.
2. Wszystkie składniki wrzucamy do blendera, dodajemy łyżkę soku z cytryny.

3. Dokładnie miksujemy aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Możemy dowolnie dodać wody, im więcej tym bardziej luźniejszy napój. Zróbcie tak jak lubicie:) Ja wlałam 250 ml – szklankę od herbaty – wody i wyszły 2 porcje na dwóch osób.

Dziękuję za odwiedziny i komentowanie przepisów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.