Zupa krem z batatów

Batat – inaczej wilec ziemniaczany. Smakuje ugotowany (zupy, puree, ziemniaki tłuczone lub talarki do obiadu), upieczony (w piekarniku, nawet z grilla) lub usmażony – frytki. Oprócz tego wytwarza się z nich mąkę, płatki, alkohol. Bataty zawierają około 20% skrobi i około 3% cukrów. Są pożywne i zdrowe. Ale charakterystyczne w smaku, słodki, nie każdemu smakują. Nie każdy chętnie sięgnie po bataty i kawał mięsa, znam osoby które wybiorą białe tradycyjne ziemniaki, do których przyzwyczajeni są od wielu wielu lat.. Jest bardziej wytrawnie, po domowemu, klasycznie. Jakoś tak niektórym nie pasuje, nie smakuje. .Co kto lubi. Puree z batatów pasują (jak dla mnie) do drobiu, zaś do wołowiny lub wieprzowiny wybierałabym inne ziemniaki, kaszę lub ryż.

Moja zupa krem wygląda i smakuje podobnie jak słodka zupa z marchewki, może także z dyni? Można się nabrać;) Jest delikatna, słodkawo – pieprzna z dodatkiem odrobiny octu winnego i czerwonej pasty curry (a to niespodzianka!) Pycha!

Możecie zajadać z natką, koperkiem, kleksem jogurtu czy śmietany, nawet z tartym lekko żółtym serem lub pokruszoną fetą. Jedna zupa, wiele dodatków, wiele smaków. Smacznego:)

Składniki:

  • 730 g batatów
  • 2 małe cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka octu winnego, można pominąć
  • 600 ml bulionu warzywnego
  • sól, pieprz do smaku
  • oliwa z oliwek

Na niewielkiej ilości oliwy z oliwek przesmażam obrane i pokrojone w kostkę bataty. Duszę kilka minut. Po tym czasie dodaję pokrojoną w kosteczkę cebulę wraz z czosnkiem, duszę dalej. Po kilku minutach dodaję łyżeczkę octu winnego, pastę curry i bulion, mieszam i duszę jeszcze chwilę. Blenduję na gładko. Gotowe!

Warto jeść bataty! Tak jak inne warzywa. Ich nigdy dość.

Bataty są słodkie w smaku, miękkie i delikatne. Zdrowsze od zwykłych ziemniaków. Zawierają witaminę A (beta-karoten), witaminę C i błonnik. W batatach znajdziemy dużo białka o właściwościach antyoksydacyjnych, witaminę B6 (chroni przed chorobami serca), również cenne dla zdrowia pierwiastki – żelazo, potas, mangan, miedź. Praktycznie nie mają tłuszczu, chronią przez astmą, osteoporozą, wzmacniają także odporność.

Dziękuję za odwiedziny i komentowanie przepisów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.